18 Nisan 2011 Pazartesi

Şimdi Tart Zamanı:)

Veeeeee upuuzuun bir aradan sonra harikadan 5 yukarı bir tart tarifiyle karşınızdayız.Tart hamuru benim bugüne kadar yediklerimin en lezzetlisi.Ayrıca hamurun açılması,toparlanması,mermerden kaldırıp kalıbınıza yırtılmadan yerleşmesi bunların hepsi bu hamuru sevmeyi gerektirecek nedenlerden sadece birkaçı.
lezzetinin muhteşemliğine yedikten sonra varacaksınız.Tarif çok sevdiğim kuzenim Recom'un bana doğumgünümde bahşettiği Jane Price'ın Desserts kitabından.Daha önce bu kitaptan bir pasta yapmaya kalkışıp sonunda kendimi mutfağın ortasında ağlarken bulmuştum.(bu hikayemi size de anlatmıştım)
Artık havamdan geçilmez Shorcrust Pastry denilen bu olaya da girmiş bulunuyorum:)
Şimdi tam tart zamanı!muhteşem fresh meyvelerin her birini bu tarife uygulayabilirsiniz.Bizim dolapta bugün kara dut ve çilek vardı.Şimdi ellerinize kağıt ve kalemleri alıyorsunuz!!(herzaman böyle birşey demeyi hayal ettim)

Malzemeler:
Hamuru için(shortcrust pastry)
150 gr un
2 yemek kaşığı pudra şekeri
90gr tereyağ(pınar ın kahvaltılık tereyağından kullandım)
1 yumurta sarısı
1 yemek kaışığı soğuk su(soğuk derken buzdolabından çıkmış)
Kreması:
250 ml süt
3 yumurta sarısı
55 gr şeker
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
Yapılışı:
Öncelikli olarak 150 gr unu eliyoruz.İçerisine 2 yemek kaşığı pudra şekerini ve minik küplere böldüğünüz tereyağını ekleyip un haline gelene kadar karıştırıyoruz.Bu işlemin yüce kitchenaid hakkını veriyor.Ardından yumurta sarısını ve buz gibi suyu ekliyoruz.Yumurta sarısını eklemenizle birlikte hamur birden olmuş oluyor zaten.İnanılmaz kolay!ve mucizevi:)
Hamuru un serpiştirdiğiniz düz bir zeminde kalıbınızın boyunu biraz geçecek şekilde açın.(çok büyük bir hamur olmuyor küçük bir kalıp seçin)Tart kalıbına yerleştirin üzerine çatalla delikler açın.Hamurun üzerine yağlı kağıt serip nohut-fasulye serpin ki ağırlık yapsın.15 dk üzerinde nohutlar varken 190 derecede pişirin.15 dk bitince 20 dk boyunca da üzerindeki nohutları alarak pişirin.
Kremayı nasıl yapacağız?
Sütü bir tencerede yavaştan kaynatmaya başlayın.Bu arada başka bir yerde 3 yumurta sarısını şekerle beraber iyice çırpın.Unu da ekleyin.çırpmaya devam edin.Sıcak sütü çoooook yavaşca yumurtalı karışıma ekleyerek çırpmaya devam edin.(çoook yavaş çünkü yumurtaların birden bire pişmesini istemiyoruz).Daha sonra bu karışımı sütü kaynattığınız tencereye geçirin.Ve ocakta 2 dk boyunca karıştırarak pişirmeye devam edin.(Karıştırmayı bırakmayın sakın:))Pıt pıt edince vanilyayı ekleyip karıştırın ve soğumaya bırakın.Soğurken ben karıştırmaya devam ettim ara ara..
Şimdiii kremayı tart hamurunun üzerine yayabilirsiniz:)üzerini de süslemek size kalmış artık.Afiyet bal şeker olsun!!!! 

püüüfler:
Tereyağının yumuşamasını falan beklemeyin.buzdolabından çıktığı gibi kullanın.
hamura delik açmayı unutmayın.üzerine ağırlık koymayı da unutmayın.
sıcak sütü yumurtalı karışıma çooooooook yavaş ekleyin.
bir de içinizden bu tarifi paylaşan Bahar ne iyi,ne tatlı bir kız deyin.

12 yorum:

  1. Bence yemek bloglarına sabah 08:00-12.00 arası yayın yasağı gelsin yaaaaa. Bu işin diyette olanı var , yememesi gerekeni,işine konsantre olması gerekeni var :))) Şahane görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. En yakın zamanda denemek üzere listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Görüntü cümbüş zaten :) bayıldım, daha önce hiç tart yapmadım, yaparsam ilki bu olacak :)

    YanıtlaSil
  4. Bahar sen ne iyi bi kizsin:) Tarif super, tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. Harika bir anlatımla insana lezzetinin görselliğinin yanında eğlenceli ve neşeli gözüken bir nefaset olmuş:)
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Daha önce pek çok tart denemem oldu ama ya kreması istediğim gibi olmadı ya hamuru. Bu tarifte ikisinde de mükemmelliğe ulaşacağımı umuyorum. Tiz zamanda yapıla! :)

    YanıtlaSil
  7. ilk tart denememde bunu kullanacağım çok kolaymış gibi geldi. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. yaza merhaba tadında, tam kıvamında... püff ler iyi olmuş ilk kez deneyecekler için!

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten uzun aranın ardından buna değecek, süper bir tarif olmuş. Bu hamuru mutlaka ben de denemeliyim:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  10. selam! bu tartı dün aynı meyvelerle denedim. çook çok sevildi. hamurun lezzeti ayrı, kremanın lezzeti ayrı güzel. yalnız "krema daha yoğun olabilirdi" dendi. tarifi aynen uygulamama rağmen daha uzun süre mi kaynatmam gerekirdi, yoksa seninki de mi biraz akışkan oldu merak ettim. Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. tüm fotoğrflara ağzım açık baktım,inanılaz bir bloğunuz var hayran kaldım. hepsi için ellerinize sağlk.

    Kahve Dükkanından sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor tart.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil