5 Eylül 2010 Pazar

Pazar sabahına muz kokusuyla uyanmak için..

Merve'nin yokluğunda açıkçası basit bir tarife kaçayım dedim.Fakat sonradan anladım ki sabahki doğumun yorgunluğundan sonra başında bekleyerek pişirmem gereken birşey seçtiğim için hata etmişim.
Sırf kendimize pişiriyor olsam tabi ki daha kısa sürerdi.Ancak fotoğrafların güzel çıkması için herbirini tek tek pişirdim.. Siz tabi ki tek seferde birden çok pişirebilirsiniz..Merve olsaydı styling açısından daha farklı olurdu diye düşünüyorum..
Bu tarif bizim için çok çok kıymetlidir.Pazar kahvaltılarımızın vazgeçilmezidir.Ben, bir se.x&the city de Carrie'nin İtalyan sevgilisinin yaptığı taze meyveli pancake'i,bir de otelde kahvaltıda tabağıma yaklaşık 10 tane pancake'i koyup yediğimi unutamam.E tabi bir de işte bu tarifi!Uzunca bir müddet pancake tarifi arayışlarımız sürdü..Başlarda kabarmayan,ezik pancakelerimiz vardı ve genellikle sade yapıp üzerine reçel koyuyorduk..Daha sonra gazete kurdu,Arman Kırım Hayran'ı annem bu tarifi Hürriyet'te buldu..Arman Kırım bizim ailece takip ettiğimiz Hürriyetin yemek köşesi yazarlarındandı.Dı diyorum çünkü artık maalesef yazmıyor.Annem gerçek anlamda büyük bir üzüntü içerisinde..Yeni şefe alışamadığından yakınıyor..Annemin Arman Kırım yazılarından oluşan bir arşivi var diyebilirim size..Umarız en kısa zamanda kendisinin lezzetli yazılarını okumaya yeniden başlayabiliriz.
Teyzemin de çılgınlar gibi yemek tarifi birktirdiğini de burada söylemeden geçemeyeceğim.Hatta kendimi teyzemlerin evinde yüz milyonlarca gazetenin içinde yemek tarifi kısımlarını keserken hatırlıyorum.Kendisi iyi kötü tarif demeden biriktirir..Lafı çok uzattım farkındayım..Merve olsa kızardı:)Gelelim tarife..Bu tarifin farkı muzlu olması,yumuşacık olması,ve ezik olmaması..Muzun kattığı aromayı tarifi denedikten sonra farkedeceksiniz.Biz artık hiç sadesini pişirmiyoruz..E tabi siz sade yapmak isterseniz tarifin içinden muzu çıkarın yeter.Ayrıca içerisinde çok az miktarda şeker ve yağ olduğundan fazla zararlı değil.Fakat üzerine süreceklerinizle onu zararlı hale getirmek size kalmış.Ama tarifin muzlu olması üzerine hiçbir şey eklemeden yenilebilir yapıyor.

IMG_0026_1
Malzemeler:(15-16 adet için)
1 adet muz
1 yumurta
1 su bardağından 1 parmak eksik süt
1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1çorba kaşığı şeker
1çay kaşığı tuz
Yapılışı:
Öncelikli olarak tüm kuru malzemeleri yani;unu,kabartma tozunu,şekeri ve tuzu bir kasenin içinde karıştırıyoruz.Sütün içerisine yağı ilave ediyoruz.Muzu çırpma işlemini gerçekleştirecemiz kabın içerisinde eziyoruz.Ardından muzun üzerine yumurtayı ekleyip çırpıcının orta devirinde 1dk dan daha kısa bir sürede çırpıyoruz.(karıştıklarına emin olmanız yeterli)..Üzerine süt-yağ karışımını ekleyip yine karışana dek çırpmaya devam ediyoruz.En son olarak da kuru malzemelerden oluşan karışımı ekleyip 1 dk kadar çırpma işlemine devam ediyoruz.Böylelikle hamur hazır olmuş oluyor.

Püff:Annem hamuru 20 dk kadar buzdolabında bekletmenin kıvamlaşması açısından faydalı olduğunu söylüyor.

Gelelim pişirmeye...Teflon tavayı ısıtıyoruz.Isınırken margarinle çok çok hafifçe yağlıyoruz.Neredeyse 1 çay kaşığı kadar bir yağ yeterli olacaktır.Yağlama işlemini pişirme süresince 1 sefer yapmanız yeterli.Tava ısındıktan sonra biz evdeki en minik kepçemizle yuvarlak şekiller oluşacak şekilde tavaya döküyoruz.(Bizim en küçük kepçemiz tam 2 yemek kaşığına denk geliyor.)Tavanızın altını çok açmayın kısık ateşte pişirin ki birden yanmasın.Pancake in pişmeyen tarafı göz göz olmaya başladığında bu artık onu çevirmeniz gerektiği anlamına geliyor.Çevirip diğer tarafını da pişirdiğinizde tadından yenmeyecek,öpülesi pancakeler pişirmiş olacaksınız.O kadar yumuşak o kadar kuzular ki ben onları yemeden önce öpmeye doyamıyorum:)

IMG_0023_1

Pancake in yanına ne yakışır?Muzlu pancake in yanına nutella'nın ne kadar yakıştığını anlatmayı başka bi blog yazısına saklamalıyım.Merve muzluyla portakal reçelinin de çok mükemmel olduğunu söylüyor.Eğer sade yaparsanız zaten dilediğinizi ekleyebilirsiniz.Eh artık sizinde mükemmel bir pancake tarifiniz var..Güle güle kullanın,yaptıkça bizi hatırlayın.
Afiyet bal şeker olsun..

9 yorum:

  1. bahar ellerine sağlık çok güzel olmuşlar, hemen deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  2. Lotus,teşekkürler:)

    Heracım,teşekkür ederiz:)denemeden sonraki izlenimlerini merakla bekliyoruz!!

    YanıtlaSil
  3. şuana kadar defalarca denememe ve çok sevmeme rağmen hiç tutturamadım pancakei. sizin pancakelerin pamukluğu acayip cezbediyor en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum umarım başarıcam bu kez!(:

    YanıtlaSil
  4. ben de yaptım bugün kızlara,americano oynama gününe cok yakıştı,çilek muz çikolata sos ve ceviz eşlik etti süper oldu,teşekkürleer:)

    YanıtlaSil
  5. Sizi çok sevdim ben, tarifleri okurken içim ısındı, sanki kahve eşliğinde kıkır kıkır sohbet ediyormuş gibi hissettim. Artık size uğramadan edemem, çok yaşayın emi!

    YanıtlaSil
  6. Sizi çok sevdim ben, tarifleri okurken içim ısındı, sanki kahve eşliğinde kıkır kıkır sohbet ediyormuş gibi hissettim. Artık size uğramadan edemem, çok yaşayın emi!

    YanıtlaSil
  7. Sizi çok sevdim ben, tarifleri okurken sanki kahve eşliğinde kıkır kıkır sohbet eder gibi hissettim, artık size uğramadan edemem, çok yaşayın emi!

    YanıtlaSil